Żylaki – co jeść, by ich uniknąć

Żylaki dotykają ponad połowę społeczeństwa. Problem puchnięcia nóg jest coraz bardziej powszechny. Niekiedy jesteśmy zmuszeni nosić pończochy uciskowe, poddać się operacji lub przyjmować leki na żylaki.

Co sprzyja powstawaniu żylaków?
Za żylaki przede wszystkim odpowiada szybki styl życia oraz zła dieta. Do głównych powodów powstawania żylaków możemy zaliczyć:

– nadwagę,
– długie stanie i siedzenie,
– wysokie obcasy,
– zbyt obcisłe ubrania,
– wysokie temperatury,
– zaburzenia hormonalne,
– zaparcia,
– ciążę.

Produkty wskazane przy żylakach
Właściwa dieta na żylaki nie istnieje. Jednak możemy sobie z nimi poradzić lub ich uniknąć, jeżeli będziemy się zdrowo odżywiać. Olej lniany wspomaga leczenie tego schorzenia – należy jeść 2 łyżeczki dziennie nasion lnu. Powinniśmy jeść także owoce, w szczególności jagody, maliny, wiśnie, które zawierają dużą ilość flawonoidów, które z kolei wzmacniają ściany żył. Dodatkowo powinniśmy spożywać produkty bogate w witaminę e, która poprawia krążenie krwi. Zamiast czarnej herbaty powinniśmy pić zieloną oraz zioła – krwawnik pospolity, korzeń bagnicy. Natomiast przy żylakach niewskazane jest spożywanie tłuszczów, które powodują zapalenie żył. Unikać należy także soli. Ona także niekorzystnie wpływa na kondycję naszych żył, ponieważ ma właściwości odwadniające.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *