Tyrozyna – działanie i sposób stosowania

Ludzki organizm potrzebuje aminokwasów do prawidłowego funkcjonowania. Są one niezbędne do budowania i regeneracji tkanki mięśniowej, dlatego sportowcy często sięgają po preparaty zawierające białko.

Tyrozyna – działanie

tyrozyna to popularny suplementJest to jeden z aminokwasów budujących białka mięśniowe, jednocześnie umożliwia produkcję ważnych hormonów takich jak adrenalina i dopamina. Korzystne efekty suplementacji tego aminokwasu zauważą przede wszystkim osoby, które intensywnie uprawiają sport, a także ludzie otyli. Przyjmowanie takich suplementów pomaga w skutecznej walce ze stresem oraz przemęczeniem. Niski poziom tyrozyny powoduje szereg niekorzystnych skutków, w tym zaburzenia pracy tarczycy, a także zmiany w psychice, w tym wahania nastroju oraz kłopoty z zapamiętywaniem. Suplementy z tym aminokwasem pomagają wzmocnić organizm, ograniczają zmęczenie, wspomagają układ nerwowy poprawiając koncentrację, a także ograniczają apetyt.

Jak stosować?

Suplementy zawierające tyrozynę dostępne są w różnych formach – kapsułek, tabletek lub proszku. Zaleca się przyjmowanie 100-150 mg preparatu na kilogram masy ciała. Nie zaleca się przekraczania 10 gramów dziennie. Najlepszym rozwiązaniem jest indywidualne dobranie dawki do własnych potrzeb, na przykład do intensywności treningu i samopoczucia. Prawidłowe przyjmowanie suplementu będzie gwarancją jego skuteczności oraz bezpieczeństwa stosowania, dlatego zawsze należy zapoznać się z informacją podaną przez producenta na opakowaniu. Przedawkowanie tyrozyny zdarza się bardzo rzadko i może prowadzić do objawów zatrucia takich jak nudności, wymioty i bóle głowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *