Zielona herbata – dawkowanie

Herbata, bez względu na jej rodzaj, jest najczęściej spożywanym napojem zaraz po wodzie! Ma dużo aromatu, przeciwutleniaczy i praktycznie nie zawiera kalorii. Właśnie dlatego niektórzy powinni rozważyć zastąpienie porannej kawy filiżanką gorącej herbaty. Ma ona naprawdę wiele właściwości zdrowotnych, o których istnieniu być może nawet nie miałeś pojęcia.

Dlaczego nie należy przesadzać z zieloną herbatą?

Pomimo tego, że zielona herbata ma nieskończenie wiele dobrych właściwości dla zdrowia, to niestety ten napój ma również pewne wady. Naukowcy odkryli, że zielona herbata może zakłócać wchłanianie żelaza. W związku z tym zaleca się, aby nie pić zielonej herbaty podczas jedzenia, ale raczej ograniczyć jej spożycie w przerwach między posiłkami.

Kolejną ważną kwestią jest to, że zarówno herbata zielona, jak i czarna herbata zawierają garbniki, kwas, który zmniejsza ilość kwasu foliowego, jaką organizm przyjmuje. Kwas foliowy jest ważną witaminą, która pomaga zmniejszyć wady wrodzone. Jeśli jesteś w ciąży lub próbujesz w nią zajść, powinnaś zmniejszyć spożycie do dwóch filiżanek dziennie — lub całkowicie przestać ją spożywać w tym okresie.

Jeśli jednak nie jesteś w ciąży i nie próbujesz w niej być, wypicie filiżanki lub dwóch w ciągu dnia jest bardzo dobre dla twojego zdrowia. Zaleca się wypicie od dwóch do trzech filiżanek zielonej herbaty w ciągu dnia, aby herbata wpłynęła na twoje zdrowie. Naukowcy odkryli, że jeśli pijesz do pięciu filiżanek dziennie, to może to zmniejszyć ryzyko raka żołądka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *